3 november 2013

Halloweenfest!

Då var det äntligen dags för Hampus Halloweenfest!
Vi har pysslat, planerat och förberett nästan hela veckan och hela familjen har varit involverade i festen. Nästan alla som bjöds kunde komma och totalt blev det 15 barn (inklusive Albin och hans kompis Felix, som dessutom inte vill bli kallade för barn).

Albin och Felix förberedde ett iscensatt mord på toaletten i vår källare. Tanken med det var att barnen skulle få höra en berättelse och sen få undersöka mordplatsen för att kunna luska ut vem som var mördaren. Givetvis var det frivilligt och några av barnen tyckte det var lite läskigt och valde att avstå medans andra tyckte det var superspännande och gick in för det till 100%.

Andra saker som barnen skulle få göra var att gå en tips/spökrunda. Även en omröstning till bästa utklädnad hade vi.

Albin och Felix agerade dessutom bartenders och barnen uppskattade verkligen att få sin dricka serverad som en drink med namn som Devils Drink, Mördaren och Untitled :)

Till mat serverades det grillade, tillplattade hjärnor (hamburgare) med bröd och chips.


Det åtråvärda priset!


Spegeln som var förtrollad som man inte fick titta i!
 




Jokern och en soldat var bartenders!
 






Många läskiga utstyrslar fick vi se!
 

Iscensatt brottsplats!
 
 
Normalt sätt så brukar jag fråga innan jag lägger ut bilder på någon annan. I detta fallet har jag inte gjort det för jag räknar med att personerna som  finns på bilderna inte känns igen så lätt. Om det är någon som misstycker får ni gärna höra av er :)
 
 
Idag blev det ett lite annorlunda inlägg och en av anledningarna till det är att jag här visar varför jag inte har lagt ut några tränings, mat eller recept inlägg. Jag har helt inte haft tid med så mycket annat än detta i veckan :)!
 
Imorgon blir det vardag igen och då blir det "vardag" här i bloggen också dvs ett nytt recept!
 
 
Må gott! / J
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar