24 oktober 2014

Godmorgon fredag med ett bloggtips!

Godmorgon alles!

Fredag idag och man kan ju undra vart denna vecka har tagit vägen?!
Frukosten är nyss uppäten, kokt ägg, kesella med hallon och min grymma granola, och nu sitter jag och sippar kaffe ur min snygga thermosmugg från Starbucks (hörde förresten att Starbucks har ingått nånslags avtal med Ica vilket betyder att Starbucks är på väg att etablera sig i Sverige).

Idag börjar jag jobba 9.50 vilket ger mig lite egentid såhär på morgonkvisten. 
Hade det varit för ett halvår sedan hade jag förmodligen "passat på" att tvätta, dammsuga, tömma diskmaskinen osv. Det gör jag inte idag utan nu sätter jag på lite skön musik, för tillfället listan morning commute på Spotify, och njuter av en stund för mig själv.
Det är ett bra sätt att ge mig själv energi och ett bra sätt att snabbladda batterierna.



En person som är bra på det här med att både ge sig själv och andra energi är min vän Ann-Louise. 
Ann-Louise har jag kännt i många år men Ann-Louise var även en av dom som fick möjlighet att åka till Hamburg och arbeta och då kändes det som om jag fick lära känna Ann-Louise mer på djupet.
Vi kom väldigt bra överrens och en sak som vi har gemensamt är att hon också har en blogg. I hennes blogg skriver hon om sitt vardagsliv med fokus på träning, familj och resor. Hon är otroligt positiv och framförallt har hon en otrolig energi. Hennes blogg heter annergie.blogg.se. Gå gärna in och läs och få både lite inspiration, motivation men framförallt positivitet :)

Ha en skön fredag mina vänner :)


Må gott! / J

2 kommentarer:

  1. Gulliga du! Jag blir helt varm i hjärtat, du har verkligen gjort min dag. Har du bestämt dig för att ta tag i bloggen på riktigt igen? Det känns som det, roligt! Alltid bra med nyttiga tips och inspiration. Vi kan väl ses nån dag, en frukost kanske? Ha en fin dag och en härlig helg.

    Kram från lilla mig!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att jag gjorde din dag :))) Klart vi kan ta en frukost, fika el ngt nån dag. Jag tänkte faktiskt ta itu med bloggen igen. Ha det toppen! Kram J

    SvaraRadera