22 oktober 2014

Den goda granolan!

Hallå ja!

Ojojoj vad det var uppskattat med ett inlägg i förgår :) Jättekul! Dels såg jag att antalet läsare sköt i höjden plus att jag fick en himla massa "tummar upp" på FB där jag brukar dela min länk.

Givetvis vill jag ju fortsätta att ge er något att läsa och när vi nu ändå har det här med sociala medier på tapeten så kan jag berätta om att jag i förgår lade ut en bild på Instagram på min hemmagjorda nötgranola och många tummar upp blev det även där. Dessutom lite uppmaningar om att jag gärna fick köra stan runt och "droppa" lite här och var, dessutom ett önskemål om recept.
Så vill ni ha recept så ska ni få recept!

Jag har ett liknande recept som ligger på bloggen sen innan, men hey, man kan aldrig få för mycket av en god granola :)


Detta blir en stooor burk granola.


2 dl hackade hasselnötter
2 dl hackade mandlar
1 dl kokoschips
1 dl solroskärnor
1/2 dl sesamfrön
1/2 dl linfrön
1/2 dl mandelmjöl
Ca 1 msk blomsterhonung
Ett par nypor flingsalt


Sätt ugnen på 200 grader. Lägg ett bakplåtpapper i en braspanna och fyll på med alla nötter och fröer. Ringla över hälften av honungen och strö till sist lite flingsalt över.
Sätt in plåten i ugnen i 5 minuter för att sen ta ut plåten, rör runt i granolan och ringla över det sista av honungen. In med plåten igen i ytterligare ett par minuter (håll koll så det inte bränns), ta ut plåten och låt allt svalna innan du häller ner granolan i en burk med tättsittande lock.

Granolan är jättegod att använda i yoghurt, kesella eller varför inte strö över glass?!






Lätt som en plätt att göra och såååå himla gott!


Må gott! /J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar