20 oktober 2014

Idag väljer jag att må bra!

Heeeeeejjj!!!
Hur länge sen var det egentligen? Alldeles för länge sen tycker jag iallafall :) Men det har hänt så otroligt mycket i Jessica Åhmans vardag de senaste månaderna så när jag häromdagen satte mig och kollade när jag senast gjorde ett inlägg så tippade jag på att det var för ett par veckor sedan och så visade det sig att det var i slutet på augusti!!!
Huuuur kan man vara så fel på det? Hahaha!!!

Nåja, jag tror faktiskt att det började med att i just den vevan satte hela vardagskarusellen igång. Ni vet, alla miljoner lappar som ska lämnas in på skolorna, föräldramöten, utvecklingssamtal, fritidsaktiviteter, skolfotografering och Gud vet vad! Och just då så blev det en sån där lite för lång paus för att dagarna sen bara började trilla på.

Rätt som det var fick jag dessutom frågan om jag ville åka till Hamburg och hjälpa till med att starta upp vår nya butik (det ville jag ju givetvis) och där stannade jag i 10 dagar.
Varenda helg efter det har varit fullbokad med kalas, fotbollsmatcher, fester och jobb.
Roliga saker MEN efter ett tag kommer det höga tempot ifatt en. Det fick jag erfara förra veckan.
Jag hade haft liiiite för mycket att göra på jobb plus allt annat runt omkring och plötsligt började min kropp säga ifrån. Värk i leder som sen strålade ut i mina muskler. Jag hade problem med att ta mig upp ur sängen på morgonen och jag kände mig som om jag var 80 år i min kropp. En liten hint också om att jag inte är 20 längre såklart.

Jag som är intresserad av kostens betydelse och inverkan på kroppen började leta om jag kunde hitta något som kunde hjälpa min kropp att må bättre med mindre värk. Det roliga är att jag faktiskt (så länge jag håller mig till det) är på rätt spår med min lågkolhydratskost och fokus på att inte få mig en massa tillsatsämnen. Antioxidanter från bär är tydligen bra men mjölken ska jag försöka dra ner på.

Jag ska ju erkänna att det var oerhört svårt att äta Lowcarb när jag var i Hamburg. Det serveras stekt potatis eller pommes till allt och grönsaker är en raritet, om man inte vill ha sauerkraut såklart.

Så därför är jag nu ännu mer fokuserad på att äta rätt. Jag som oftast har så mycket energi vill ju faktiskt kunna få utlopp för den också :)

Så därför väljer jag idag att må bra! Det tycker jag att du också ska göra :)




Må gott! / J





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar