7 oktober 2013

Helgen som gått!

Long time no see! Har ni haft det bra i helgen? Själv har det varit både ups and downs.
Om vi börjar på torsdagen: Vi hade after work med jobb och firade att vi hade blivit store of the year! Och har ni vägarna förbi Helsingborg och vill ha tips på en restaurang med bra mat så kan jag rekommendera Manda'rin! Jag hade torsk och jag måste påstå att fisken var perfekt tillagad. Ni vet sådär så köttet bara skivar sig bara man tittar på det. Till det serverades det en bönragu och någon form av skysås. Supergott! Dom andra var också väldigt nöjda med sin mat så tummen upp för Manda'rin!
På lördagförmiddagen drog jag med familjen på matmarknaden i stan. Barnen ville gärna ha några italienska kakor och själv kom jag hem med en bit parmesanost, 36 månaders lagrad, och diverse rökta korvar.

 
Snabbt hem för lite lunch sen bar det iväg igen på basket som pågick resten av eftermiddagen.
 
Igår var det kalas hos min syster då kusinen Alex "fyllde moppe". Kommer ni ihåg när ni fyllde femton? På väg mot den vuxenheten, liksom. Kul men samtidigt lite sorgset.
Sen bar det av hemåt. Mannen och lillkillen åkte till Olympia och jag gick och la mig på soffan och stannade där resten av eftermiddagen och kvällen. Har nämligen känt mig lite halvrisig sen i torsdags och vila är det enda som gäller.
Idag är det ny arbetsdag. Känner mig inte helt hundra än men det är bara till att plocka fram viljan så kommer nog denna dag också att kunna genomföras :)
 
Må gott!/J 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar