6 september 2013

Energisk men mentalt trött!

Hallå ja! Long time, no see känns det som. Jag har varit iväg på ledarskapsutbildning i två dagar och har haft dåligt med tid att blogga. Två intensiva men otroligt givande dagar. Jag och Sofie (min kollega) har blivit fullmatade med information och när vi gick och la oss igår kväll kändes det som huvudet höll på att sprängas av alla tankar och intryck som snurrade runt därinne.
Tiden har gått otroligt fort och det har varit så kul att träffa alla kolleger från andra butiker som har likadana arbetsuppgifter som jag har. Jag känner att det har gett mig så mycket energi men samtidigt är jag mentalt trött, och att det är fredag kväll känns just nu så skönt.
Vi har ätit jättegott, hotellfrukost är ju något av det godaste jag vet, men även igår kväll var middagen supergod. Morots- och pumpasoppa med knaperstekt bacon till förrätt och parmainlindad torsk med kräftsås till varmrätt. Den där soppan tror jag att jag ska försöka återskapa.
En sak som slog mig var att det hela tiden var framdukat kaffe med kakor, och det var inte många som lyckades gå förbi det där bordet utan att stoppa en kaka i munnen. Men om man äter LCHF så känner man sällan sötsug och dom där framdukade kakorna lockade inte alls :)
Bara för det så ska jag ge er ett recept på kokosbollar, kanske för er som tampas med sötsug men vill ha ett bättre alternativ än vanliga sockerbomber.

Ca 10 bollar

50g rumsvarmt smör
1 msk stevia strö
1/2 dl kokosmjöl
1/2 dl mandelmjöl
1 1/2 msk kakao
1 kryddmått vaniljpulver
1 dl kokosflingor
kokos att rulla i

Blanda först smör och stevia strö. Fortsätt med övriga ingredienser, en och en i taget. Dela upp degen i 10 bitar som rullas till bollar och sen rullas till kokos. Ställ in bollarna i kylen i minst 30 minuter, dom är absolut godast att äta kalla och "hårda"

Mitt fredagsgodis :)

Imorgon är det dags för midnattsloppet (hjääääälp). Wish me luck!

Må gott / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar