4 september 2013

Taco tallrik!

Hallå i stugorna! Har ni det bra! Själv har jag det toppenbra men det har varit tre långa dagar på jobb och imorgon åker jag iväg på utbildning i dagarna två. Det är nästan så jag längtar till lördag. Då kan jag gå hemma och skrota, iallafall halva dan. Så jag har tvättat och packat och myst med mina killar hela kvällen för nu träffar jag dem inte förrän till fredag kväll.
Som jag skrev häromdagen så blir det ofta att jag får själv fixa mat när jag jobbar sent, kan ju inte begära att resten av familjen ska sitta i flera timmar och vänta på mig innan dom kan äta. Och ibland så har dom ätit något som inte funkar för min kost och ibland så funkar dt alldeles utmärkt. Idag var en sådan dag. Idag hade dom nämligen ätit tacos (fast det är onsdag, haha).
Nu äter jag då inte brödet eller skalen utan gör min egen variant. Jag använder nämligen paprika som skal. Idag gjorde jag dessutom lite annorlunda än vad jag brukar göra eftersom köttfärsen hade svalnat. Så här gjorde jag:

Jag delade en paprika i två halvor och gröpte ur kärnor och "det vita". Sen fyllde jag halvorna med köttfärs och stödde på riven ost. Satte in dom mikron och mikrade dom i ca 1,5 minut, tills osten hade smält och köttfärsen var varm. Klickade på creme fraiche och tacosås och strödde till sist på lite jordnötter. Lite gurka fanns också kvar från middagen så det fick hänga med på tallriken också.

Jag gillar verkligen att paprikan får en annan smak när den blir varm

 



Tycker ni det låter märkligt med jordnötter till tacos? Det är supergott och finns alltid med på vårt bord när det serveras tacos. Testa!

Må gott / J


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar