9 augusti 2013

Frukostplättar! Mums!

Till frukost idag var jag sugen på en lite mer lagad frukost. Det fick helt enkelt bli kesoplättar. Receptet har jag fått från Åse på 56kilo.se. Som tillbehör tog jag 1 stor matsked kesella (10%) och lite Fun light Stevia. Sen toppade jag med blåbär. Instruktioner och ingredienser kommer här:                                   1/2 burk keso, 1 ägg, 3/4 msk fiberhusk och lite kokosfett el smör att steka i.                                            Mixa keso, ägg och fiberhusk med stavmixer. Värm upp ett plättjärn på medelstark värme. I med fettet som får smälta och klicka sen i smeten. På mitt järn får jag ut 5 plättar. Stek plättarna i ca 10 min och vände dem ett par gånger under tiden. Kesellan och saften är bara till att blanda men vänta lite med att klicka ut den på plättarna tills dom svalnat lite. 
"Blekfisar".........
 .......ända tills man vänder på dom :)......
....och här är ett färdigt resultat!!!

2 kommentarer: