7 augusti 2013

Burgare på "ihop plock" och ny löprunda!

Fortfarande inte speciellt mycket mat i kylen när vi kom hem efter jobb men en upptinad blandfärs hittade vi. Det fick bli burgare. Vi har provat många recept på färsen till burgare med allt från ägg och grädde i till kryddblandningar och gud vet vad. Det vi har kommit fram till som smakar absolut bäst är faktiskt så som man gör i USA. Ren (inte djuret) färs som blandas mjuk innan man formar den till burgare och svartpeppar på. Steker dem i smör och saltar när dom är färdiga. Ibland är det enkla det som är godast. Sallad hade jag hemma som jag kunde använda som en wrap, sen toppade jag burgaren med ost, avokado, rödlök och majonnäs som dressing. Fantastiskt gott!

Förra gången jag var ute och sprang var i söndags så det verkligen dags att snöra på sig skorna och bege sig ut i spåret igen. Jag har sprungit en runda som är ganska "snäll" med minimalt med backar och på asfalt. Men idag utmanade jag mig med att springa en skogsslinga med en hel del backar och mycket löst underlag. Rundan är bara på drygt 5 km men jag kan lova att det känns som det dubbla. Tack gode Gud för bra musik i lurarna och jag kan avslöja att min powersong är "dont stop believing" med Joerney. Vilken är er powersong? Som bevis på att jag tog ut mig ordentligt bjuder jag på "före och efter" bilder, haha. Håll till godo!
 
Det här är före löprundan :)
 
Och det här är dagens garv, hahaha!!!
 
Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar