8 september 2013

Pepparrots lax och midnattsloppet!

I made it!!!!! Jag klarade det! Jag sprang midnattsloppet, 1 mil, på 54 minuter. Sist jag sprang 1 mil var för 2 år sedan och då sprang jag på 1.02 så mitt mål var att springa mellan 55-60 minuter. Jag är riktigt nöjd! Det roliga var att jag har tänkt den senaste tiden att jag bara vill att det här loppet ska vara över så jag kan sätta igång med styrketräningen. Men när jag nu sprang igår så tyckte jag att det kändes så bra att jag vill försöka hålla igång löpningen. Jag får försöka hitta en bra balans mellan styrketräningen och löpningen antar jag.
Anledningen att jag har valt att springa just midnattsloppet är för att företaget som jag arbetar på är sponsorer till detta evenemang, och vi var tre stycken från vår butik som åkte dit tillsammans. Väl på plats så träffade vi andra kollegor från andra butiker som också skulle springa och tillsammans så taggade vi igång varandra. Jättekul!
Jag, Robin och Sofie från vår butik efter målgång.
 
Gårdagens middag är en riktig favorit här hemma. Pepparrotslax med räkor. Receptet kommer ursprungligen från 56kilo.se. Så här ser receptet ut:

4 portioner

4 laxfileer
1 ask Cantadou pepparrot
1 äggula
3 dl vispgrädde
1 msk riven pepparrot
100 gram skalade räkor
5-10 coctailtomater
smör till att smöra formen med

Sätt ugnen på 200 grader. Smöra en ugnsform och lägg i laxbitarna. Blanda i en stor skål äggulan med osten och pepparroten. Häll i grädden i ägg- och oströran och vispa ihop alltsammans. Häll gräddblandningen över laxen, halvera tomaterna och lägg i dom också. In med allt i ugnen i 15 minuter. Ta ut formen ur ugnen, strö över räkorna och sätt in formen i ugnen igen i ytterligare 5 minuter. Färdigt!
Jag brukar servera med en citronklyfta till och en god blandad sallad.



Denna rätten är vår absoluta favorit.
Alla kategorier!
















Just nu ligger det ett paket köttfärs framme som jag ska hitta på något kul med. Frågan är bara vad?
Nåja, blir det bra så får ni reda på det imorgon!

Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar