21 augusti 2014

The Party!

Ni som är uppmärksamma har nog sett att min 40-års dag börjar närma sig med stormsteg och jag var tidigt i år ganska säker på hur jag ville fira att jag fyllde 40 (ja, jag firar faktiskt att jag börjar bli gammal, eller rättare sagt får mer livserfarenhet). Till skillnad från min man som inte alls vill bli firad när han fyller år. Han blev 40 förra året och det firade vi i USA (helikoptertur till Grand Canyon).
Jag däremot ville ha FEST!!!
Sååå, i lördags var det dags. Och det blev precis som jag ville ha det!

Vi hade införskaffat ett STOOOORT partytält, 5*8 m, och dukade upp för 40 sittande gäster. Röda dukar på borden, vattenflaskor, chipspåsar, chilinötter och myggljus stod framdukat från början och tanken var att det skulle vara öppet hus men lite tagen på sängen blev jag allt när i stort sett alla kom samtidigt :)
Daniel som skulle grilla fick helt plötsligt jättefart och jag som skulle välkomna mina gäster med att servera välkomstdrinkar hann endast ta emot mina presenter men inte öppna dem (gjorde det lite senare på kvällen).
Hur som helst så blev det supermysigt för alla gick och minglade med varandra och sippade på sina drinkar innan man började hugga in på maten. Dessutom hade jag en trubadur som satt och sjöng och spelade under tiden som gästerna minglade och åt och jag är såååå nöjd med honom. Han var jätteduktig och han bidrog till en härlig känsla. Jag hade också hjälp ett par bekantas dotter som hjälpte till med att plocka fram, snygga till, fylla på. Utan henne hade jag inte kunnat umgås med mina gäster så hon var guld värd.

Maten som serverades var grillat med tillbehör och drickan bestod av öl, vin och läsk.
Miniburgare, kycklingklubbor, majskolvar, kräftfyllda piroger med cajunkrydda, kryddsmör, majsbröd, dressing och salladstillbehör. Uppskattat!



Till kaffet hade jag bakat en variant på pekannöt paj fast jag hade macadamia- och paranötter i istället, till det serverades lättvispad vaniljgrädde och även små chocolate chip cookies fanns med.

När skymningen kom och trubaduren hade gjort sitt åkte volymen på musiken upp och snart blev det dans (och en del skrålande) på trädäcket.
Lite lagom till midnatt kokte vi upp korv och serverade nattmat, korv med bröd, och med det blev det ett naturligt avslut för kvällen.

Fd kollegan Sofie

Härliga Linda

Min fine svärfar

Karin och Jonas lilla bebis

Min fantastiska vän Monia

Tvillingarna Thea och Noah

Jessica och min "svägerska" Malin

Min fina syster och mamma


Grymma Beatrice som hjälpte mig

Sofia, Sofie och jag


Med detta vill jag tacka alla som ville komma och uppvakta mig när jag hade min fest. TACK!!!




Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar