22 februari 2014

Rensning och städning!

Oj oj oj!

Vart tog alla mina lediga dagar vägen? Redan lördag och endast en dag kvar! Nu gäller det att njuta den sista dagen :)
Jag har ju ett problem när jag är ledig och det är ju att jag inte är ledig. Jag passar på att göra en massa saker som jag tycker att jag inte har tid med annars. Självklart har jag ju inte bara städat, tvättat och röjt. Jag har ju faktiskt myst med mina killar också, men faktum är att dom är inga såna som måste hitta på en massa saker hela tiden utan dom gillar att gå hemma och slappa, kolla på en film, spela lite tv-spel och allmänt ha det gott. Och för mig är det helt OK.

En sak som har "hängt över" mig länge är ett rum på ovanvåningen. Vi har alltid kallat det för lekrummet, men nu är barnen så stora att dom inte leker speciellt mycket längre. Så mitt mission var att röja där och förhoppningsvis få till en liten träningsyta. Jag tycker det är svårt vissa veckor att hinna träna så mycket som jag vill och borde (3-4 ggr/vecka) och har jag då en yta med lite redskap så har jag inget att skylla på :)

Det tog en dag men det var det värt! Så nu har vi dom böcker och leksaker som killarna vill behålla, en pysselhörna med symaskin, papper och pennor och så min lilla träningsplats. Det bästa med träningsplatsen är att det är öppet i taket så man kan se ner i vardagsrummet vilket betyder att jag kan sitta på motionscykeln och kolla på TV samtidigt. Perfekt!!!


No more excuses :)



 Ordning och reda bland pennorna!




 Nedan är en gammal apotekarlåda
 som vi har skruvat upp på väggen.
 Legogubbar brukar husera där men
 när Hampus har kompisar hemma
 brukar den bli tömd ganska snabbt.
 Inte för att dom stjäls utan för att
 leklusten slår till!


Leksaker som var i fint skick som inte ville användas ställde vi ut utanför
huset. Dålig tajming visade sig eftersom Tre Kronor spelade och ingen
var ute på promenad. Vi gör ett nytt försök imorgon!
 
 
 
 
Då återstår bara att se om jag använder mitt lilla hemmagym också :)
 
 
Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar