20 december 2013

Misslyckad fudge och lyckad......jag vet inte vad?!

Heeeej! Hur är det med julkänslan? Har den börjat infinna sig än? Själv gå jag in i min absolut mest hektiska vecka just nu på året. Meeeeeeen så är det när man jobbar inom service och handels.

Hur går det julgotterna då? Själv har jag svårt att begränsa mig till EN när man står och bakar men försöker samtidigt tänka att det är ju bara en gång om året det är jul. Jag vägrar ge mig själv dåligt samvete och tänker att det är ett val som jag gör. Då funkar det psykologiskt lite bättre :)

Häromdagen skulle jag göra fudge med pepparkakssmak men det blev inte alls fudge :(
Det som är positivt är att det blev väldigt gott ändå :)))
Jag vet dock inte vad jag ska kalla det för så det får heta något i stil med LCHF choklad kolafudge med pepparkakssmak???

Ca 20 bitar

2,5 dl grädde
2 msk sötströ
50 gram smör
50 gram mörk choklad
1/2 tsk vanilj pulver
1 tsk pepparkakskrydda
lite extra kanel (typ 1/2 tsk)


Koka upp alla ingredienser och låt koka på hög värme i några minuter. Sänk sen värmen till låg värme och låt puttra i ca 30 minuter. Häll upp massan i en form som är klädd med bakplåtspapper. Låt stelna i frysen. Skär ut i rutor och förvara svalt med bakplåtspapper mellan lagren.


 
 
Prova gärna med egen smaksättning :)
 
 
 
Må gott!/ J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar