27 december 2013

Julen i korta drag!

Tänk att något man längtar efter och ser fram emot så mycket tar slut så fort. Jag menar såklart julen. Hemma spelar man julmusik, plockar fram adventsljusstake, tänder ljus i advent, julbakar, lagar speciell julmat, shoppar julklappar och jag som jobbar i butik känner verkligen av det med alla kunder som kommer med önskelistor.
Och sen, poff, så är allt över! Som en ballong som sprängs.

Personligen gillar jag juldagen bäst :) Vi har nämligen alltid jullunch med den sidan av familjen som vi inte kommer fira med på kvällen på julafton, och denna julen var det Daniels föräldrar och bror med familj som vi skulle ha på jullunch.
Då går förmiddagen i ett! Även om man förberett dagen innan så är det ändå en hel del att pyssla med. Jag kom på efteråt att jag hade glömt att fota dukning och mina jullandgångar så dom bilderna får ni vara utan.
Några timmars vila efter det, kolla på Kalle och sen bar det iväg till min mamma med sambo för julafton part 2.
Julmat, julklappar, kaffe och julklappsspelet och sen var det dags att åka hem.

Juldagen, ingeting planerat! Just därför är juldagen bäst. Barnen har fullt upp med nya grejor och själv är det största jobbet att välja vad man ska kolla på TV :)

Fick ni något fint i julklapp?

Jag hade önskat mig vardagssmycken och jag fick ett jättefint armband och ett par fina, enkla men ändå annorlunda örhängen. Av min äldste son fick jag världens bästa hårolja. Den är sååååååå grymt bra. Har provat lite andra håroljor men ingen, INGEN är i samma klass som denna!!!
Till min man hade jag fixat en weekend i Köpenhamn med två hotellövernattningar för två personer, så indirekt kan man säga att jag gav mig själv en julklapp eftersom det är jag som följer med :) Smart!!!






Dessa två juldagar har givetvis resulterat att det har blivit liiiite för mycket av det goda när det gäller mat och jag vet att jag kommer må därefter dagarna efter. Jag är fullt medveten om det och då är det lättare att leva med konsekvenserna dessa dagar. Och ni vet väl att det är inte vad man äter mellan jul och nyår som räknas utan vad man äter mellan nyår och jul!


Må gott!/J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar