31 december 2013

Årets sista!

Hej govänner!
Fullt upp med nyårsbestyren? I så fall blir jag jätteglad att just Du ändå lägger lite tid på att hälsa på mig här på bloggen :)
Hur gör ni LCHFare på nyår med maten? Är det fortfarande all in med kolhydratsstopp eller "fuskar" ni lite (eller kanske mycket)?
Själv blir det lite fusk. Dels för att alla som ska medverka på festen ska laga vars tre små rätter, typ tapas eller munsbitar, och jag tycker det är oartigt att välja bort deras mat.
Dels för att det faktiskt är nyårsafton. Jag äter då hellre strikt under dagen och strikt imorgon. Dessutom kan man ju välja bort vissa saker under kvällen, som kexen till ostbrickan och diverse snacks och sötsaker.

För övrigt vill jag annars passa på att tacka alla ni som under året har valt att besöka min blogg :)
När jag började med bloggen för ett halvår sen så visste jag inte riktigt vilka reaktioner jag skulle få från folk i min närhet (om jag skulle få några alls!).
Men så här med facit i hand så har det varit övergripande positivt! Det är fantastiskt roligt när man kommer till jobb och kollegerna påpekar om recept dom läst, att dom rekommenderar min blogg till sina nära och kära.
Jag har kusiner som jag inte haft kontakt med på flera år som genom bloggen jag fått kontakt med igen :) Gamla vänner som tackar för att jag delar med mig, sms:ar om jag kan tipsa om recept till specifika tillställningar och som delar med sig av sina mål och blir glada över det stöd och hjälp som jag försöker att ge.
Bara att nämna att man läst bloggen gör mig oerhört glad för det betyder att man valt att lägga lite av sin egen tid på det som jag lägger ganska mycket tid på :)

Något som också kom som en shock för mig när jag började blogga var att det var människor från andra länder som läste det jag skrev om! (ja, jag kan se all sådan statistik)
Danmark och Norge, okej, men Förenta Arabemiraten och Kina???? Vem tusan är intresserad av min blogg där??? (tack google translate)

För att avrunda så vill jag bara återigen säga tack, tack och TACK!!!!
En blogg är INGENTING utan sina läsare!

Ett nytt år ligger framför oss och med det nya utmaningar. Jag ser med spänning fram emot vad som kommer att hända och jag hoppas att vi fortsätter att träffas här, på bloggen.

Med det vill jag önska er ett gott slut och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!






Måååååå Gooooott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar