16 november 2013

Mugcake!

Hej!
Mitt namn är Jessica, jag är 39 år och bor i Helsingborg med min man Daniel och mina barn Albin ,13, och Hampus ,9!
Ja, alltså, jag bara tänkte köra en snabb presentation av mig om ifall ni glömt bort mig :))))
Faaaaast det vet jag egentligen att ni inte har gjort eftersom jag kan se antal besökare för varje dag. Så trots att jag inte har varit här på ett tag så vill jag ändå tacka ER för att NI har varit här! Grymt tack!!!
Har ni testat att göra mugcake? Förmodligen har ni det eftersom jag tycks vara sist på jorden med att testa det :) Men om ni inte har det så kan jag förklara vad det är.
Mugcake är en efterrätt eller mellanmål som man tillagar i en kopp eller liten skål i micron. Som ni förstår så går det oerhört snabbt att tillaga denna rätt.
Så här gjorde jag min choklad och banan mugcake:

1-2 portioner

1/2 banan
1 ägg
2 msk mandelmjöl
1 msk kokosnötsmjöl
1 msk riven kokos
1 msk sötströ
1 msk kakao
1/2 krm vaniljpulver
1/2 tsk bakpulver

Blanda de torra ingredienserna med varandra. Mosa bananen och blanda med ägget. Blanda sen ner det i de torra ingredienserna och rör ihop ordentligt. Smörj en liten skål, form eller en mugg med kokos- eller rapsolja och häll ner smeten i denna. Ställ den i micron och kör på full effekt i 2minuter. Färdig!


Nu gjorde jag denna mugcake på kvällen och på kvällen är det såååå svårt att få till bra ljus när man fotar, därav den tråkiga bilden. Jag hade dessutom ingen grädde så det fick bli lite vaniljyoghurt på istället (ja, såndär med socker i).

Receptet har jag fått från Marja som har en blogg som heter bakasockerfritt.se .

Kakan är beräknad som 1 portion men jag tyckte den var så mäktig att jag tycker man lätt kan dela med sig av den :)


Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar