30 juni 2014

Vatten, vatten och vatten!

Hallå därute!
Ett litet snabbt, men ack så viktigt, inlägg.
Jag vet inte hur ni har det med värme och sol i sommar, här lyser solen för tillfället i alla fall. Men en sak som är viktig att tänka på, framförallt om man är varm eller tränar mycket är att tillgodose vätskebalansen i kroppen. Det absolut bästa sättet är, som nog de flesta vet, att dricka vatten.
Ni vet väl att när man är törstig så är det ett sätt för kroppen att säga att den BEHÖVER vatten. Egentligen har det gått för långt då. Det bästa är att dricka det kontinuerligt så kroppen inte behöver berätta för oss när det är dags.

Men det är inte alltid så "roligt" att dricka vanligt kranvatten, fast då har jag ett supertips att komma med. Nämligen att smaksätta vattnet!
Det finns hur många saker som helst som du kan smaksätta med. Endast din fantasi sätter gränser!

Eller vad sägs om:

Apelsin
Citron
Lime
Grape
Gurka
Jordgubbar
Hallon
Blåbär
Melon
Mynta
Citronmeliss

Eller blanda olika smaker:
Lime och jordgubbar
Citron och citronmeliss
Melon och apelsiner
Blåbär och hallon
Gurka och citron

Eller som min favorit just nu, jordgubbar och mynta. Godare än läsk!!!

Glöm inte isen!



Ikväll ska jag prova mitt nya köksredskap! En slider press från Weber! Kommer att komma väl till pass senare i sommar på mitt 40års firande. Yeeyyyy!!!
 
 
Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar