25 augusti 2013

25:e Augusti är min dag :)))

Idag är det min födelsedag, yaaaayyy :) När jag bjuder på kalas så bjuder jag ordentligt. Jag vill att där ska finnas något som alla gillar och det ska vara mycket mat. Ingen ska behöva gå från ett kalas hungrig. Därför är det lättast att ha någon form av buffe´, och idag var den i form av brunch. Helt perfekt ska tilläggas att ha ett kalas vid lunchtid för nu har gästerna gått hem, allt är undanstädat, jag har tid att sitta och blogga och det finns fortfarande många timmar kvar på dygnet. Toppen! Finfina presenter har det också blivit, både praktiska och njutningsfulla och ikväll ska vi gå ut och äta på restaurang. Var vet jag dock inte än men det får framtiden utvisa :)
Precis som jag vill att man ska respektera att jag äter lågkolhydratskost när jag blir bortbjuden så får ju jag respektera att dom jag bjuder inte äter likadant. Därför bjöd jag på det här:

Omelett med soltorkade tomater, salami och parmesan
Milanosalami, Serranoskinka och chorizo salami
Olika stekta slantade korvar
Olivbröd och franskbröd
Kycklingklubbor
Herrgårdsost, brie och Kvibille Gräddädel
Rysk yoghurt med hemlagad nötgranola, blåbär och björnbär
Fruktfat med blodapelsin, druvor, melon och ananas
Plättar med sylt och socker
Tomater, gurka och paprika

Som sagt, ingen ska gå hungrig från ett kalas :)

Plättar, sylt och socker är alltid uppskattat (dock inget som jag väljer att äta)





Mormors gamla kakfat fick bli ett fruktfat.
Min systerdotter och namne, Jessica

Jag önskar er en fortsatt skön söndag, allihop :)
Må gott / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar