2 mars 2014

Frank Turner och Köpenhamn

Om det är någon av er därute som väntar sig ännu ett LCHF inspirerande inlägg så kan ni sluta läsa nu :) Meeeeen, om det är någon av er därute som är sugna på att läsa om hur min Köpenhamnsvistelse var så får ni gärna fortsätta att läsa :)))

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag i ett inlägg direkt efter jul skrev att jag hade gett min man en Köpenhamnsvistelse i julklapp? I alla fall så var det dags i torsdags att åka iväg.
Vi bor ju i Helsingborg och att ta sig till Köpenhamn går väldigt snabbt och smidigt.
Antingen så tar man tåget som går ner till Malmö och över Öresundsbron eller så gör man som vi, på det "riktiga sättet", tar färjan över till Helsingör och sen tåget till Köpenhamn. Mycket mysigare!

Jag hade bokat ett hotell, Copenhagen Plaza, som låg precis bredvid den stora stationen, hovedbanegarden, och mitt emot Tivoli. Superbra läge och bäst av allt, frukost ingick! (inte överallt det gör det på hotell i Danmark)

Torsdag låter som en konstig dag att åka på, eller? Det fanns faktiskt en tanke med det och det var för att vi skulle kunna kolla på Frank Turner som spelade på Amager Bio på torsdagskvällen. Och för er som är musik intresserade och inte vet vem Frank Turner är så kan jag varmt rekommendera er att lyssna på honom. Grym artist med grymma låtar. Dessutom har han och hans band en fantastisk energi på scen. Hans musik är folk/rock med ursprung från punk. Låter det konstigt? Då är det lättast för er att leta upp honom på Spotify och lyssna istället :)

Mobilbilder är bättre än inga bilder alls ;)
 Det som var kul att se var att det var
så otroligt blandad publik.
Allt från 20 åringar som kunde alla
texter till 60 åringar som
säkert har sett alla dom stora
artisterna och jagar "upcoming stars".
 
Det var lika mycket tjejer som killar
i publiken och otroligt härlig stämning.

Energi!!!
 
 
Fredagen hade vi ingenting planerat och jag såg jättemycket fram emot att bara strosa runt i Köpenhamn utan att ha någon riktig plan eller tid att passa.
Jag hade tagit kontakt med en kompis som har flyttat till Köpenhamn för några år sedan och frågat efter lite tips på vad man kunde se och göra, och jag fick en låååååååång lista på olika ställen, restauranger och shoppingstråk som vi kunde besöka. (tack, Ullis).
Bland annat så tipsade hon om en hamburger restaurang där man kunde "bygga" sin egen burgare som var väldigt populärt och omtyckt. Så det fick vi ju såklart besöka :)
 
 

 

 
Sen tror jag att en del av er undrar hur jag löser det här med LCHF och vara iväg och resa. Jag löser det som så att jag lägger min LCHF kost åt sidan. Inte för att det inte går att lösa, inte för att jag går "all-in" och tänker att nu ska jag passa på att äta allt utan helt enkelt för att det blir enklast så.
Jag vet vad konsekvenserna blir (ont i mage, huvudvärk och en känsla av uppsvälldhet) men ibland gör det mig faktiskt bara mer taggad att återgå till det som jag vet att jag mår bäst av.
Hade jag varit i början av att lägga om min kost så hade jag nog inte frångått det men nu, när jag har ätit lågkolhydrat så länge så är det så skönt att man har lärt sig hur sin kropp reagerar och jag behöver aldrig känna mig orolig för hur det kommer att påverka mig.
 
Summa summarum så kan jag varmt rekommendera er att ta en weekend i Köpenhamn. Gemytligt, mysigt och vänligt. Dessutom bra shopping och massvis med bra restauranger och caféer.
 
Nu har äldste sonen plockat fram en film på Netflix som han vill att vi ska avsluta helgen med (The Italian Job) och jag ställer gärna upp med att slänga mig ner i TV soffan :)
 
Må gott! / J
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar