28 augusti 2014

A perfect day :)

I måndags fyllde jag år! 40 år liksom! Och det blev en helt perfekt dag, olik alla mina andra födelsedagar. Inte för att dom andra inte varit bra utan helt enkelt annorlunda på ett bra sätt :)
Daniel hade tagit ledigt och jag har semester hela veckan så efter att vi skickat iväg barnen till skolan så hade vi en hel dag framför oss som vi kunde ha tillsammans, inte ofta det händer.

Jag började faktiskt med en löprunda, givetvis använde jag appen SPRING, och efter en dusch så åkte vi iväg på en tidig lunch och shoppingtur.

Min man känner mig så väl att han vet att jag vet exakt vad jag vill ha och inte vill ha så istället för att köpa något och hålla tummarna för att det ska bli rätt så var det bättre att jag fick välja ut min present själv.
Vad skulle det bli? En ny väska eller klocka? Det blev en klocka! Och alla ni som känner mig vet att jag är så svaaaaaag för Michael Kors så givetvis blev det en MK klocka.





Som tradition hos oss när någon fyller år så får den som fyller år bestämma middag och jag vill ju ha något som jag tycker är gott, hälsosamt, något som man inte äter så ofta och dessutom ska ju resten av familjen också gilla vad som serveras, så därför föll valet på att ha en familjekräftskiva (ja, utan snaps och öl då, såklart). Jag är så glad att mina barn gillar skaldjur som är så nyttigt och dessutom brukar det bli lugna och sköna måltider när man äter skaldjur eftersom all energi och koncentration åt till att skala och "pela".
Lite annat gott plock till kräftorna hade vi givetvis såsom räkor, kokta ägg, majonnäs, fröknäcke, gurka, ostar och baguette till barnen. Mums!!!

Jag har haft lite strul med min hemsida och under tiden som jag har slitit mitt hår med det så har jag faktiskt hunnit laga en hel del god mat som jag har förberett till nya blogginlägg så ni som väntar på lite nya recept kommer inte behöva vänta så länge till :) Bra va?!

Ha en fortsatt skön dag!


Må gott! / J




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar