19 januari 2014

Söndagspannkaka!

Hallå där ute!
Det har varit illa med inlägg dom senaste dagarna, sena jobbdagar och jobbhelg har sett till att tiden har varit knapp. Men nu är jag här!!!

Dessvärre är det inte en piggelin som bloggar just nu utan en förkylning har sköljt över mig och min onda nacke/hals/axel har kommit tillbaka efter ett träningspass i fredags, dessutom värre än förut så nu MÅSTE jag ta itu med det och gå till en massör eftersom jag misstänker att det kommer från en muskel.

Söndagen började tidigt med basket matcher med yngste sonen.
Hungriga som vargar var vi när vi kom hem vid lunchtid och efter en snabb koll i kyl och skafferi bestämdes det att pannkakor skulle det bli.

Ni vet väl att man kan äta pannkakor även om man går på LCHF! Jodå, det finns ett ypperligt recept på det och det fantastiska är att dom smakar precis som vanliga pannkakor :) Bra va?!


3-4 mindre pannkakor (men ack så mättande)

1 dl vispgrädde
1 dl mjölk
2 ägg
3/4 msk fiberhusk
1 nypa salt
smör eller kokosfett att steka i

Vispa ihop alla ingredienserna och låt stå i minst 5 minuter. Värm en stekpanna på medelstark värme, lägg i en ordentlig klick med smör eller kokosfett och häll i smet. Pannkakan "sväller" lite i pannan men sjunker ihop sen igen när den svalnar.





Mina pannkakor hade jag varma hallon och lite sötströ på. Mums!!!



Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar