30 juli 2014

Underbara,svenska sommar :)

Ja, jag kan inte sätta en bättre titel på detta inlägget!

Ni som har läst mina inlägg vet vid det här laget att jag i början av juni opererade min fot och sex veckors sjukskrivning låg framför mig. En långweekend till Stockholm var det enda jag vågade planera och sen var det bara till att hålla tummar och tår att det skulle bli schysst väder resten av tiden. Och vilket väder det blev!!!
När vi var i Stockholm kom värmen och sen har det ju bara fortsatt. Dagarna har fyllts med lata stunder i trädgården, sköna kvällsdopp i havet  och dagsutflykter till närliggande platser. Grillen har gått varm (!) på kvällarna och det har varit lätt att dröja sig kvar på uteplatsen med ett glas rött. Det finns absolut ingenting man kan klaga på med denna, svenska sommaren, i alla fall inte om man är bosatt i Helsingborgstrakten. Vi har många vackra stränder att välja på, nära till en större stad (Malmö), nära till Danmark men även nära till idylliska smultronställen som Kullaberg, Mölle och Ven.
Så för er som redan nu sitter och planerar nästa års sommar semester så kan jag absolut rekommendera Helsingborg.

Min sjukskrivning är nu slut och jag är "back-on-track" på jobb. Framför mig ligger också min 40-års fest så från att ha gått från totalt viloläge så är det högt tempo som gäller nu, både på jobb och i det privata. Men ni behöver inte vara oroliga för jag ska nog hinna med er också :)

Inlägget får avslutas med lite bilder från min sommar :)

Må gott! / J


Sommargodis

Hatten och jag

Strandsnacks

Fly high i trädgården

Min älskade stad

Daniel och min äldste son på Kullaberg

Natur reservatet Kullaberg

En liten strandremsa som vi fick ha helt för oss själva en varm sommardag

Ett av alla kvällsdopp

Glassig sommarkille :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar