5 februari 2014

Färskostfylld, baconinlindad fläskfilé med örtsmaker!

Kan det bero på årstiden? Kan det vara arbetsbelastningen på jobb? För inte kan det väl vara åldern???

Ja, vad det är så kan jag inte göra annat än konstatera att jag är såååå trött!
Det känns som om jag orkar hålla igång på jobb men så fort jag kommer hem så finns där inte en gnutta energi kvar. Puts väck, liksom.
Hur har ni det? Är ni också trötta vid den här årstiden?

Nåja, inte är det speciellt kul för er att läsa om mina "issues" så jag tycker vi byter ämne omgående.
Och varför inte om ämnet mat?
Idag lagade jag något som var super duper smaskigt. Nämligen baconinlindad fläskfilé, fylld med färskost :) MUMS!
Jag har inte ätit fläskfilé på ett tag, har liksom förätit mig på det, men i morse när jag skulle planera middag så blev jag sugen på det igen.


3-4 portioner

1 fläskfilé
1 paket bacon
100 gram Philadelphia ost med vitlök och örtsmak
Färsk dragon
Smör och olivolja att steka i
Salt och peppar


Sätt ugnen på 200 grader. Putsa filén och skär ett ganska djupt snitt längs med hela filén. Fyll i med färskost och dragon och salta och peppra (tänk på att inte salta förmycket eftersom baconet är salt i sig). Linda sen bacon runtomkring hela filén och bryn den i stekpanna i olja och smör. Sätt in hela pannan i mitten av ugnen och låt gå färdigt i 15 minuter. Ta ut ur ugnen och låt vila ca 5 minuter innan du skär upp den i bitar.
Till min filé serverade jag coleslaw och en blandad sallad.








Det blev huggsexa här hemma om vem som skulle ha med resterna till jobb imorgon :)

Jag förlorade :(                                        




Må gott! / J

2 kommentarer:

  1. Åh TACK TACK TACK! Detta var precis vad jag behövde läsa nu. Är så SJUKLIGT trött och har varit i någon vecka.. Precis som du skiver, man orkar hålla igång på jobb - jag har tvingat iväg mig och tränat några dagar - men sen är jag helt slut och det blir soffläge när jag kommer hem! Pjuh!

    Hoppas det snart vänder för oss! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad duktigt av dig, Emma, att ändå ta dig igenom några träningspass trots att orken tryter :) och jag är övertygad om att när som helst blir vi pigga och fulla med energi igen :)

      Radera