1 december 2013

Helgen i Stockholm!

Hej allihopa! Har ni en bra första advent? Själv har vi nästan nyss kommit hem från en helg i Stockholm och nu när vi har packat upp och fått mat i magen känner jag mig redo att dela med mig av vad vi har gjort.
En av mina absolut bästa vänner bor i Stockholm. Det som är unikt med vår vänskap är att vi har känt varandra sen vi var 3-4 år gamla. Nu bor Linda i Stockholm med sin sambo Love och ibland lyckas vi träffas ganska ofta och ibland kan det gå lång tid mellan våra träffar.
Denna helgen gjorde jag också valet att lägga LCHF kosten åt sidan för att underlätta både för mig och för dom andra. Jag vet hur jag mår när jag gör dom här valen, i form av uppsvälld mage och trötthet, men det som är positivt är att jag känner mig taggad och sugen och motiverad att återgå till LCHF efteråt.
"Utsvävningarna" började redan när vi kom fram och Linda hade fixat pizza, varma mackor och nachos med dippa. Det fortsatte morgonen därefter när vi var tvungna att prova på ett bröd från Magnus Johanssons bageri och konditori som ligger i Hammarby Sjöstad där Linda bor. För den som inte vet vem Magnus Johansson är så kan jag berätta att han är en av jurymedlemmarna i "Dessert mästarna" som just nu går på kanal 5. Om det var gott? Gissa :)))
Till lunch så besökte vi KÄK. Det är rapparen Petters hamburger restaurant som ligger på Hornstull på Söder. Där fick det givetvis bli en HKB (Håll Käften Burgare) med en Budweiser. Fantastiskt goda burgare!
Vi passade också på att gå på julmarknad både i Kungsträdgården och i Gamla Stan. Äldste sonen ville till Hollister och yngste ville till Footlocker, så det fick det också bli.
På kvällen gick vi på Pong kinarestaurant. Tacksam mat för alla, stora som små och jag passade även på att dra ner på kolhydraterna här. Endast lite ris i form av ett par sushibitar.
Väldigt lyckad helg i Stockholm :))







Idag är det ju 1:e December och jag har ju lovat er lite mer recept och framförallt lite juligare recept. Så håll ögonen öppna så hoppas jag kunna inspirera er att laga julgodis och julmat som passar även den som föredrar en lågkolhydratkost.












        Må gott! / J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar